Koliko vredi dobra SEO optimizacija?

Koliko vredi dobra SEO optimizacija?

Koliko ste novca spremni da date za dobru SEO optimizaciju sajta i visoku poziciju u rezultatima na Googlu,

Koliko mislite da vredi SEO optimizacija i koliko ste spremni da date novca za SEO optimizaciju svog sajta? Verovatno manje nego što većina agencija vrednuje svoje usluge. Ali postavite sebi ovo pitanje malo drugačije: Koliko za Vas vredi da se nalazite na prvom mestu na Googlu za pretragu u oblasti kojom se Vaša firma bavi? Da li ovo menja Vašu prvobitnu procenu?

Problem sa sadržajem i web dizajnom sajta

Izrada sajta je pomalo kao otvaranje radnje u ulici kojom niko ne prolazi. Da, može biti prelepa, moderna, kompletna i efikasna, ali ukoliko nema posetioce, potencijalne klijente i kupce, pre ili kasnije će se zatvoriti ili promeniti namenu.

Veb sajtovi su takvi. Njihova funkcija nije da privuku posetioce. Njihova funkcija je da od posetioca naprave klijente. Poziv na akciju na pravom mestu, lak i brz kontakt ili kupovina, relevantni linkovi ka bitnim stranama... sve izuzetno bitne stvari za efektivan sajt - i sve stvari koje Google ni malo ne zanimaju. Bar ne direktno.

Google je prelep u svojoj jednostavnosti. On svojim korisnicima nudi tražene rezultate bez imalo pristrasnosti. Naslov, link, kratak opis, i to je sve. Ali pozicija - pozicija je ono što jedan rezultat razlikuje od narednog. Pozicija je Googlov način da kaže: "Mislim da je ovaj sajt kvalitetniji od ovog drugog". I njegovi korisnici to intuitivno razumeju.

Šta radi srednje dugme na mišu?

Može zvučati kao totalno nepovezana tema ali da li znate šta radi srednje dugme na mišu? Srednje dugme otvara linkove na internetu u novom "tabu". Koliko prosečnih ljudi to zna i/ili koristi? Na mobilnim uređajima čak i nema srednjeg dugmeta, potrebno je držati prst na linku kako bi se otvorile opcije pa tek tada kliknuti.

Ovo je bitno jer obično znači da prosečan korisnik Googla neće otvoriti odjednom svih deset rezultata sa strane, već će otvoriti prvi rezultat, pa će se, ukoliko ne pronađe ono što je tražio, vratiti nazad, otvoriti sledeći itd. Ukoliko se nalazite na drugoj, trećoj ili nekoj daljoj strani rezultata, koja je verovatnoća da potencijalni klijent dođe do Vas a u međuvremenu ne pronađe odgovor na ono što ga interesuje? Ko uopšte ima vremena i strpljenja da otvori 20-30 sajtova?

Dobra pozicija na Googlu je PRESUDNA za dobru posetu sajtu. Koliko će posetilaca postati i klijenti zavisi i od drugih stvari: traženih termina, namere posetioca (informativna ili konkretna), efektivnosti samog sajta da posetioce usmeri ka konverziji, ali za dobru posetu, pozicija je ubedljivo na prvom mestu.

Nisu svi posetioci stvoreni jednaki

Broj posetilaca nije pravo merilo broja potencijalnih klijenata, jer neki su ipak bitniji od drugih. Ukoliko se bavite transportom u Beogradu, sigurno će Vas više zanimati dobra pozicija za termin pretrage "selidbe beograd cene" nego "tipovi transportnih vozila". Čak i ukoliko drugi termin ima desetine puta više pretraga, prvi je relevantniji za Vaš biznis i doneće Vam više potencijalnih klijenata.

Dobra SEO optimizacija fokusira se na ovo. Ona Vaš sadržaj na sajtu stavlja u funkciju privlačenja potencijalnih klijenata. Koliko će njih postati i stvarni klijenti zavisi prevashodno od kvaliteta sajta, ali SEO usluge Vam otvaraju najbliži put ka njima.

Koliko zaista vredi SEO optimizacija?

Iskoristimo prethodni termin "selidbe beograd cene". Dati termin ima između 200 i 300 pretraga mesečno. Jedan euro obezbeđuje Vam jedan klik dnevno, a za prosek od 1,5 klika dnevno, što je neki maksimum, potrebno je da potrošite preko 2,5€.

Oko 20-25% klikova je na reklame. Svi ostali klikovi završe na "organskim" i lokalnim rezultatima pretrage.

Kompanije koje izađu na prvoj strani Googla mesečno su ukupno uštedele 130-230€ samim tim što nisu morale da se reklamiraju, a uz to su dobile isto toliko potencijalnih klijenata koji su zainteresovani za njihove usluge. Cena selidbe dvosobnog stana u Beogradu je oko 100€. Sami izračunajte koliko je novca zapravo u igri.

Umesto zaključka - uvod

Transport i selidbe su po malo ekstreman primer poslovanja u kojem postoji ogromna konkurencija i u kojoj je profit veliki. Za mnoge druge oblasti, cene reklamiranja na Googlu u Srbiji se kreću oko 0,20€ po kliku, za šta se možemo zahvaliti još uvek nedovoljno razvijenom potencijalu tržišta, ali što na duge staze nikako ne umanjuje uštede i posebno profit koji dobra SEO optimizacija sajta donosi.

Vratimo se zato na prvi pasus. Znajući sve ovo - koliko mislite da vredi SEO optimizacija i koliko ste spremni da date novca za SEO optimizaciju svog sajta? Koliko za Vas vredi da se nalazite na prvom mestu na Googlu za pretragu u oblasti kojom se Vaša firma bavi? Da li je ovaj tekst promenio Vašu prvobitnu procenu?

Imate nedoumice vezane za sopstveni biznis i potreban vam je savet?