Održavanje sajta i ažuriranje sadržaja

Održavanje sajta i ažuriranje sadržaja

Održavanje sajta ili web administracija sajta je veoma širok pojam i nosi različita značenja u zavisnosti od toga sa kim razgovarate. IT stručnjaci, programeri i sistem administratori veruju da je održavanje sajtova više tehničko pitanje koje se tiče sigurnosti i normalnog funkcionisanja sajta - sprečavanje pristupa neautorizovanim osobama, pravljenje redovnih backupova, ažuriranje CMS-a (osnove na kojoj je podignut sajt) i dodataka, i održavanje online statusa sajta.

Sa druge strane, marketing stručnjaci i autori smatraju da održavanje web sajtova predstavlja mnogo više - redovno ažuriranje sadržaja sajta, upravljanje online prodavnicom, analizu posete i ponašanja na sajtu, stvaranje novog sadržaja sa elementima SEO optimizacije, čak i određene pristupe internet marketinga poput upravljanja email listom i slanja newslettera prijavljenim posetiocima.

Koji god od ova dva pogleda da imate, redovno održavanje sajta predstavlja osnovu bilo koje buduće online strategije jer je ona nezamisliva bez aktivnog i funkcionalnog sajta.

Sajt je gotov zašto ga treba održavati?

Postoje brojni razlozi zašto se rad na sajtu ne završava njegovom izradom. Za početak, ukoliko sajt nije uvek dostupan i funkcionalan, on ne ispunjava svoju osnovnu namenu. Vremenom, kako tehnologija napreduje, ukoliko se redovno ne održava može u potpunosti izgubiti svoj smisao usled zastarelosti ili postati podložan napadu koji iskorišćava davno prevaziđene slabosti sistema.

Osim toga, redovno obnavljanje sadržaja daje razlog starim posetiocima da ga ponovo posete a novim način da ga otkriju u konkurentskom okruženju. Ažuriranje sajta šalje poruku posetiocima koja dosta govori o kompaniji koja se iza njega nalazi, njenom odnosu prema klijentima i prema slici koju o sebi stvara.

Redovno održavanje sajta

U redovno održavanje sajta spadaju sve one aktivnosti koje služe da sajt bude aktivan i funkcionalan, a informacije na njemu sveže i ažurirane. Ovde govorimo o redovnom backupu sajta i baze podataka, updatovanju CMS-a i dodataka, objavljivanju vesti i osvežavanju galerije slika, ažuriranju osnovnih podataka o kompaniji i vođenju online prodavnice.

U savremenom, visokokonkurentnom svetu, redovno održavanje web sajtova nije samo način da se održi korak već i da se stekne prednost u odnosu na konkurenciju. Web administracija uz interakciju sa posetiocima i održavanje kontakta je recept da se vaše usluge ponude osobama koje su već u prošlosti pokazale interesovanje za njih.

Stvaranje sadržaja

Stvaranje sadržaja nije samo redovno ažuriranje zastarelih informacija. Bilo putem pisanja zvaničnog bloga, tekstova iz struke, novih ponuda ili proizvoda, redovna obnova sadržaja daje posetiocima razlog da se ponovo vrate na sajt. U kombinaciji sa profesionalnim vođenjem profila na društvenim mrežama, to vam daje prostor da doprete do ogromnog broja potencijalnih klijenata.

U zavisnosti od struke iz koje dolazite, ciljeva i strategije, možete se odlučiti za veliki broj različitih opcija. Osobe iz zanimljivih industrija, koje imaju kontakt sa različitim osobama i na atraktivnim lokacijama mogle bi da se odluče za personalni blog na sajtu kompanije za interakciju sa posetiocima ili redovno objavljivanje grafičkog sadržaja poput slika ili video klipova.

Visoko tehničke kompanije najbolje prolaze sa profesionalnim blogom sa puno studija slučaja, primera rešavanja komplikovanih situacija ili načina na koji je korišćenje usluga pomoglo da se prevaziđe određeni problem.

Online prodavnice trebalo bi da se fokusiraju na što bolje upoznavanje posetilaca sa svojim proizvodima, bilo pisanjem prezentacija ili ažuriranjem opisa proizvoda na njihovim stranicama.

Čak i kompanije koje ne dolaze iz uzbudljivih industrija u stanju su da pronađu teme koje mogu da ih povežu sa posetiocima i koje će na duge staze donositi posetu na sajtu.

SEO optimizacija

Elementi SEO optimizacije mogu se koristiti u svakodnevnom upravljanju web sajtovima kako bi se analizirala i povećala poseta, unapredio sadržaj i otkrili pristupi koji najlakše mogu doneti najbolje rezultate. SEO optimizacija može pomoći kroz optimizaciju celog sajta i pojedinačnih stranica, analizu termina pretrage na internetu za što bolji plasman u rezultatima pretraživača ili izgradnju povratnih linkova za podizanje ranga sajta.

SEO analiza može vam pomoći da otkrijete šta je to što vaša ciljna grupa traži na internetu, za koje termine ste već dobro plasirani a za koje postoji prostor za napredak i kako da sadržaj prilagodite zahtevima vaših posetilaca i poboljšate njihovo korisničko iskustvo.

SEO alati vam pomažu da otkrijete ukoliko dođe do problema sa Googlom usled nepoštovanja preporučenih najboljih praksi, kao i da probleme otklonite i povratite rang i posetu sajtu koji zbog ovoga trpe.

Email marketing

Koliko sajtova postoji koji nemaju strategiju za email marketing, i na kojima je prijavljivanje na newsletter samo uludo potrošeno vreme za posetioce i neiskorišćena prilika za vlasnike? Takva alatka na raspolaganju je upravo ono što vašoj kompaniji treba - način da stupite u kontakt sa potencijalnim klijentima koji su direktno iskazali spremnost da ga prihvate.

Redovno informisanje o novim proizvodima, uslugama i sadržaju koji se mogu pronaći na sajtu, ekskluzivna ponuda za verne klijente koja će vam doneti direktan profit, ili samo podsećanje da cenite njihovu vernost su sve dobri načini da iskoristite ovu neverovatnu alatku.

Najbolja praksa održavanja sajtova

Redovan backup sajta i baze podataka

Ažuriranje CMS-a i dodataka

Objavljivanje vesti i novina vezanih za kompaniju i njeno poslovanje i usluge

Osvežavanje galerije slika

Aktuelni podaci i kontaktne informacije

Brzo procesuiranje narudžbina preko online prodavnice

Redovno objavljivanje bloga i/ili drugog sadržaja

Brz odgovor prilikom interakcije sa posetiocima u komentarima

SEO optimizacija sajta i sadržaja

SEO analiza posetilaca i tema za sadržaj

Praćenje statusa sajta na pretraživačima i rešavanje eventualnih problema

Redovan newsletter za održavanje kontakta sa klijentima

Održavanje sajta: Cena naših usluga

Sve napisano i objašnjeno može delovati zastrašujuće nekome ko se tek upoznaje sa celom pričom ali želi da ima aktivan, posećen i redovno ažuriran sajt. Ukoliko želite da prepustite održavanje sajta profesionalcima sa višegodišnjim iskustvom u administraciji sajtova i razvijanju online strategije za mala i srednja preduzeća, možete to učiniti direktno sa ove stranice izborom željene usluge.

Klijentima nudimo i opciju obuke iz SEO optimizacije i Google analitike, koje se na duge staze mogu veoma isplatiti, pogotovo ako imate u vidu da se deo budžeta koji bi se izdvajao za profesionalce iz ovih oblasti može direktno uložiti nazad u oglašavanje ili poslovne investicije.

Ukoliko želite da saznate više o našim uslugama održavanja sajtova i šta svaka od njih podrazumeva pre naručivanja, posetite posvećenu stranicu.


  • Basic

    99 /mes

    20 Sati rada
    Redovno održavanje
    Stvaranje sadržaja
    SEO analiza
    On-site SEO
    Email marketing
    Off-site SEO

  • Standard

    149 /mes

    30 Sati rada
    Redovno održavanje
    Stvaranje sadržaja
    SEO analiza
    On-site SEO
    Email marketing
    Off-site SEO


  • Exclusive

    199 /mes

    40 Sati rada
    Redovno održavanje
    Stvaranje sadržaja
    SEO analiza
    On-site SEO
    Email marketing
    Off-site SEO


  • Premium

    249 /mes

    50 Sati rada
    Redovno održavanje
    Stvaranje sadržaja
    SEO analiza
    On-site SEO
    Email marketing
    Off-site SEO

Pišite nam

KAS kontakt - KAS.rs

Ukoliko imate bilo kakva pitanja vezana za naše usluge ili želite da se konsultujete sa nama pre nego što se odlučite za sledeći poslovni korak, možete nam pisati u svakom trenutku preko kontaktne forme i odgovorićemo vam u najkraćem mogućem roku.



Pošalji